דף הבית כלי רכב ותחבורה פחחות וצבע מהו צבע לרכב לפי מספר?

מהו צבע לרכב לפי מספר?

חשוב מאוד להיצמד לצבע המקורי של הרכב. לא רק בגלל שלא יהיה צריך לעדכן ברשיון הרכב אלא יכול להיות מצב שבו תצבעו בתרסיס רק כמה שטחים קטנים ולא את כל הרכב

צבע לרכב לפי קוד
צבע לרכב לפי קוד

צבע לרכב לפי מספר הינו מספר המייחד את צבע הרכב בפני עצמו. הכוונה, אם ברצונכם לצבוע מחדש את רכבכם – תצטרכו להיערך במספר הצבע בשביל שתהיה לכם את היכולת לשאוף לצבע המקורי. במקרים רבים, לאנשים אין את צבע לרכב לפי מספר, והצבע שהם צובעים איתו מחדש את הרכב הוא רק דומה לצבע המקורי ולא שווה לו. כך נוצר מצב שהרכב בצבע שונה וצריך לדווח על כך ברשיון הרכב.

חשוב מאוד להיצמד לצבע המקורי של הרכב. לא רק בגלל שלא יהיה צריך לעדכן ברשיון הרכב אלא יכול להיות מצב שבו תצבעו בתרסיס רק כמה שטחים קטנים ולא את כל הרכב ואז הרכב יהיה עם כתמים בצבע שלא מתאימים לו.

מהם הסוגים של חידוש צבע הרכב?

ישנם שני סוגים נפוצים בחידוש צבע לרכב לפי מספר. הראשון, הוא בעשייה עצמאית. צביעה עצמית תתבצע אך ורק אם ישנם שטחים קטנים שאותם צריך לצבוע. אם ישנם שטחים גדולים – זהו מצב שצריך לערב בעל מקצוע (פחח). אכן זה יעלה לכם כסף אך לא באותו מחיר כמו להזמין פחח. תצטרכו לרכוש ספריי צבע. לאחר מכן יש להסיר מדבקות, או גורמים אחרים מפריעים לצביעה חלקה.

השני, בהזמנת פחח. פחח הינו בעל מקצוע עם ניסיון צובע מחדש את הרכב. יש להתייעץ עימו ולשאול כל שאלה העולה על דעתכם, לשתף אותו בעבר הרכב ואם במידה ואתם יודעים שפח הרכב רגיש לחומר מסוים שקיים בצבע  עדכנו אותו. הפחח צובע שטחים גדולים. אם בפח הרכב קיימים מדבקות, תוויות או כל דבר אחר היכול לפגוע בתהליך הצביעה הורידו אותו. גורמים מפריעים אלו, יפגעו בצביעה החלקה ויהיו גושים\בועות\לכלוכים. ברוב במקרים ייבוש הצבע מתבצע בתנור ייבוש או כל מקום שאינו עם אבק ורוח.

צביעת רכב בתנור

צביעת רכב בתנור

יש לציין, שאם יהיה מצב והפחח מעדכן כי אין צורך בצביעה מלאה, שמתם לב שאילו רק חלקים קטנים שדורשים צביעה – תצטרכו להצטייד בפוליש לרכב – המסיר שכבה מקרונית של הצבע, מסיר שריטות, חבלות, פגמים ומחדש את הצבע. אחרי שסיימתם לעשות פוליש על כל הרכב, השתמשו בווקס בכדי לשמר את הצבע, ולמנוע נזק ממזגי האוויר השונים.

חידוש צבע לרכב

חידוש צבע לרכב מתבצע בפוליש. אבל שימו לב כי לא צריך לצבוע את הרכב על כל שריטה קטנה שצצה. כתוצאה מכך יכולים להיגרם נזקים בלתי הפיכים. ולחילופין, אסור :"לאגור" חבלות עד לצביעה חדשה. רק ברגע שהצבע מתקלף, או שיש חבלות קטנות יש להשתמש פוליש.

כמו שציינו, צבע לרכב לפי מספר מהווה חלק משמעותי בתהליך צביעת הרכב. ברגע שצובעים את הרכב במספר צבע לא נכון, הכל מתחיל להסתבך. לא רק צריך להודיע על כך ברשיון הרכב, יכולים להיווצר כתמי צבע על הרכב בגוונים שונים – ואז כבר צריך לעשות צביעה מחודשת אצל פחח.

לכן, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם בעל מקצוע לפי הצביעה בפוליש או אצל פחח ולהתייעץ אלו מבין שתי הדרכים ( עשייה עצמאית או מקצועית).