דף הבית כלי רכב ותחבורה פחחות וצבע קוד צבע לרכב, איך נשתמש בו?

קוד צבע לרכב, איך נשתמש בו?

ספריי צבע עוזר בתיקון חבורות קטנות על גןף הרכב ועליכם לבצע את השלב הזה בעצמכם. ספריי הצבע אינו הבחירה הכי טובה בצביעה של חלקים גדולים בגוף הרכב ולכן אם אתם רוצים לצבוע חלק גדול מהרכב זוהי אינה הבחירה בשבילכם.

מי מאיתנו אינו פגש בשריטות על הרכב שלו. שריטות ופגיעות בצבע הרכב הן דבר נפוץ במיוחד ואנו עושים כל שביכולתנו על מנת להסתיר אותן.אך במקרה ומכל סיבה שהיא נקלעתם למצב בו רכבכם נשרט או נפגע והוא זקוק לצביעה מחדש אפשר להשתמש בתרסיס עם צבע לרכב ובכך להסתיר את המכה או השריטה. לפני שנתחיל לעבוד עלינו לעבור על כמה שלבים פשוטים ורק אם השלב הקודם אינו פתר את הבעיה יש לעבור לשלב הבא. שלבים אלו יקלו עליכם ויעזרו לכם בצביעת הרכב שלכם. 

השלב הראשון:שימוש בספריי צבע – ספריי צבע עוזר בתיקון חבורות קטנות על גןף הרכב ועליכם לבצע את השלב הזה בעצמכם. ספריי הצבע אינו הבחירה הכי טובה בצביעה של חלקים גדולים בגוף הרכב ולכן אם אתם רוצים לצבוע חלק גדול מהרכב זוהי אינה הבחירה בשבילכם.

מיכלים של ספריי צבע

מיכלים של ספריי צבע

שלב השני: ניקוי הרכב- בשלב הזה עלינו לשטוף ולנקות את הרכב מכל הלכלוכים שמפריעים לנו לצבוע אותו כמו שומנים תוויות או מדבקות. במידה וישנם חלקים שאתם לא רוצים לצבוע כסו אותם ובכך תמנעו מצביעתם.

השלב השלישי: בשלב הזה נחליט היכן נבצע את הצביעה. הצביעה אינה יכולה להתבצע במקום שאתם לא רוצים שיתלכלך מכיוון שצביעה של רכב היא דבר מאוד מלכלך.

אם מדובר בשריטות קטנות ולא משמעותיות בנוסף לספריי צבע ניתן לבצע תהליך הנקרא 'פוליש'. פוליש הוא ניקוי המסיר שכבה מהצבע ומעלים פגמים.

מהן הדרכים השונות לשימוש בקוד צבע לרכב?

כדי לצבוע רכב יש כמה דרכים שונות וכל אחת שונה מהשנייה. כיום נציג לכם את הדרכים העיקריות והמשומשות ביותר. כפי הצויין קודם לכן, ספריי צבע הוא אפשרות טובה ביותר במקרה של שריטות קטנות או צביעה של חלקים קטנים מהרכב. הדרך השניה שגם בה נגענו קודם היא פוליש. פוליש גם כן משומש לשריטות עדינות או פגמים קטנים מכיוון והוא מוריד שכבה מהצבע עצמו. הדרך הפופולארית ביותר לצבוע רכה היא צביעה סטנדרטית בעזרת בחירת הגוון לפי קוד צבע לרכב. לכל סוג רכב יש מספר קוד של צבע משלו. כל קוד מסמל גוון צבע אחר ולכל רכב יש קוד שמותאם במיוחד בשבילו ובכך נוכל להשיג צבע אחיד ומדוייק ביותר. אני מניח שאתם לא מומחים בתחום צביעת הרכבים ולכן אמליץ לכם להיוועץ באיש מקצוע שינחה אתכם בנושא ויעזור לכם למצוא את הדרך האידיאלית לצבוע את הרכב.

מתי נצטרך להשתמש בקוד צבע לרכב?

אפשרות 1 – האפשרות הראשונה שבה תצטרכו להשתמש בצבע לרכב על פי קוד היא במידה והשתמשתם בספרי צבע. כשאתם משתמשים בספריי צבע אתם צובעעים את הרכב מחדש בחלק מסוים ממנו. על מנת למנוע הבדלי צבעים ולשמור על אחידות הצבע עדיף להשתמש בצבע לרכב על פי קוד ובכך למנוע את ההבדלים הללו.

אפשרות 2 – גם אם השתמשתם בצביעה סטנדרטית ורגילה, הצובעת חלק גדול או את כל הרכב יש צורך במציאת הצבע המתאים והמקורי על מנת למנוע ההבדלים או ערבוב לא רצוי של צבעים. ובכדי לעשות זאת יש להשתמש בקוד צבע לרכב.