פחחות רכב תמיד הייתה ותמיד נחשבה לאומנות. הפחח בבואו לתקן את המכה בפח הרכב חייב להיות מקצועי ומיומן אחרת התוצאה תהיה ברורה לעין. על מנת לקבל תוצאה טובה במקרה של תיקון לרכב יש צורך להשתמש בחומר שנקרא שפכטל לרכב. החומר מגיע בצורת משחה שיש לערבב אותה עם חומר מקשה, לאחר הכנת התערובת ניתן למלא שקעים ותיקונים שונים שהתבצעו בפח הרכב, לאחר ליטוש ויישור צובעים את האזור המתוקן ומקבלים תוצאה מושלמת.

איך משתמשים בשפכטל לרכב

רגע לפני השימוש בשפכטל לרכב יש לבצע מספר הכנות. ראשית נבין כי שפכטל לרכב לעצמו הוא משחה די נוזלית שאם לא נערבב אותה עם חומר מקשה היא לא תתייבש ותתקשה. עצם הערבוב עם התוסף שמקשה מאפשר לנו לאחר יישום השפכטל לרכב ללטש ולשייף את האזור שתוקן על מנת להביאו למצבו ההתחלתי. טרם מריחת השפכטל מנקים את השטח המיועד לתיקון, משייפים היטב ומסירים שאריות צבע. מומלץ לשייף שטח גדול יותר מאשר השטח המיועד לתיקון. לאחר שיוף והכנת המקום יש לנקות שאריות אבק, לכלוך ושומנים.  לעיתים המקום המיועד לתיקון הינו בעל עומק גדול יחסית ועל כן יש לבצע את התיכון בכמה שלבים כאשר בכל שלב מורחים שוב שפכטל לרכב, הדרך הזו יעילה ביותר כאשר ישנו עומק בפח גדול לתיקון ורוצים שהחומר יתייבש בשכבות , אם נמלא בבת אחת כמות של שפכטל סביר להניח כי זמן הייבוש יהיה ארוך יותר.

אחרי השפכטל לרכב

לאחר ביצוע התיקון על ידי שפכטל לרכב ולאחר ניקוי יסודי של המקום ניתן לצבוע מחדש על ידי התזת צבע מתאים בספריי או על ידי אקדח צבע. יישום הצביעה צריך להיות במקום ללא אבק ורוח, המומלץ הוא להכניס את הרכב לחדר ייעודי שנקרא גם תנור, למעשה בתנור מתיזים צבע ונותנים לו להתייבש כאשר בתוך חלל התנור עולה הטמפרטורה. התזת הצבע גם היא נעשית בשכבות כאשר לרוב כ 2 - 3 שכבות צבע זה מספיק, בין שכבה לשכבה יש להמתין זמן מה לייבוש, השכבה האחרונה בצביעה היא שכבת הלכה, שכבה זו נותנת את הברק לצבע ושומר עליו מפני שריטות, אם שייפנו היטב בתחילת הדרך את השפכטל לרכב הרי שנקבל משטח אחיד וחלק.